dentistsnearby-covid-19   dentsplysirona-malaysia-dentistsnearby  StraumannGroup Logo Certified Partner RGB 1   AI logo 400x200 

search-dentists-malaysia

 Memilih Penyelesaian Implan Pergigian Yang Tepat

Zaman sekarang di Malaysia, doktor gigi menggunakan implan pergigian dalam beberapa situasi. Anda mungkin merupakan individu yang kehilangan gigi dan ia perlu diganti dengan satu tiang implan dan mahkota, atau anda mungkin pemakai gigi palsu yang sedang menderita selama beberapa tahun-tahun dengan prostetik yang menyakitkan dan tidak selesa. Tanpa mengambil kira keperluan anda, terdapat pelbagai penyelesaian pergigian implan yang sesuai untuk anda.

Implan Pergigian untuk Menggantikan Gigi Individu di Malaysia

Satu tiang implan diletakkan ke dalam tulang rahang untuk menambat mahkota implan yang dibuat khas di mana sebelum ini gigi asli pernah wujud. Mahkota akan direka bentuk untuk memadankan penampilan dan dimensi gigi anda yang hilang untuk mengekalkan penjajaran gigitan dan mengekalkan gigi sedia ada daripada bergerak atau terkeluar dari kedudukan asal. Alternatif kepada tiang implan tunggal adalah dengan mengisar gigi bersebelahan ke saiz yang lebih kecil dan meletakkan jambatan dengan simenkan gigi tiruan pada gigi sebenar. (Ilustrasi No. 5 menunjukkan kedua-dua pilihan)

Implan Pergigian untuk Menggantikan Beberapa Gigi di Malaysia

Bergantung pada situasi unik anda, jurang dalam senyuman anda mungkin diisi dengan tiang dan mahkota implan individu - penggantian satu-untuk-satu. Sebagai alternatif, jambatan implan boleh dibuat untuk memulihkan beberapa gigi yang hilang berturut-turut.

Daripada memasang jambatan pada gigi sedia ada yang sihat, dikikis ke saiz yang lebih kecil untuk menerima mahkota, jambatan yang disokong implan meninggalkan struktur gigi yang sihat dan kukuh. Dua tiang implan diletakkan di tulang rahang di mana gigi yang telah hilang dapat menstabilkan jambatan untuk memulihkan fungsi harmoni, keselesaan optimum, dan penampilan semula jadi.

Jambatan yang disokong implan boleh menjadi pilihan terbaik untuk menggantikan beberapa gigi yang hilang. Kelebihan mempunyai jambatan yang dipasang di atas implan ialah ia boleh menjimatkan beribu-ribu ringgit, dan jika diletakkan dengan betul, implan itu sepatutnya dapat mengendalikan beban tambahan. Ini kerana implan pergigian yang diletakkan dengan baik akan berjaya menghantar beban tambahan dari jambatan ke tulang, tanpa menimbulkan tekanan pada implan.

Baca Lebih Lanjut di sini : Memilih Penyelesaian Implan Pergigian Yang Tepat

×

dentistsnearby-newsletter-subscribe-150px-for-web

! IMPORTANT ! Check Your Email

Info Pergigian Exclusive Di Emel Anda!
Exclusive Dental Updates / Offers In Your Inbox!